Szkola Podstawowa Nr 1 w Mońkach im. Jana Pawła II

WYCIECZKA DO TYKOCINA

Dnia 2 października 2012 r. klasy trzecie - a i c oraz klasa druga c pod opieką pań: Elżbiety Wiszowatej, Martyny Kochańskiej i Alicji Misiejko uczestniczyły w wycieczce autokarowej do Tykocina i do Pacowej Chaty.
Najpierw zwiedziliśmy zabytki Tykocina łącznie z rynkiem i kościołem. Przewodnikiem był pan Tomasz Pac. Następnie pojechaliśmy do Pacowej Chaty. Zwiedziliśmy mini-muzeum ze starymi przedmiotami o wartości historycznej. Słuchaliśmy opowieści o dawnych czasach. Widzieliśmy dawną studnię, żurawia. W dalszej kolejności wesoło bawiliśmy się: dziewczynki malowały gipsowe figurki, chłopcy strzelali z wiatrówki i z łuku, walczyli na miecze, workami... Dzieci bawiły się też na placu zabaw, grały w
piłkę, rzucały podkową do celu, plotły z lin warkocze na czas, itd. Wszystkim bardzo smakowały kiełbaski z ogniska oraz słodkie ciasteczka i bułeczki. Otrzymaliśmy po pamiątkowej monecie wybitej na naszych oczach przez pana - Dziadka. Na zakończenie wystrzeliła zabytkowa armata. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie tykocińskiego zamku. Uczestnicy wycieczki z zainteresowaniem słuchali przewodnika, który interesująco opowiadał o przeszłości ziemi tykocińskiej. To była bardzo interesująca i
pouczająca wycieczka. Dziękujemy właścicielom Pacowej Chaty (p. Barbarze i p. Tomaszowi) za wspaniałą zabawę, a p. Barbarze Kuprel za pomoc w opiece nad dziećmi.
E. Wiszowata
Galeria zdjęć

Autor: Admin :: 20:59 14.10.2012r.