Szkola Podstawowa Nr 1 w Mońkach im. Jana Pawła II

WYCIECZKA ,,SZLAKIEM PAPIESKIM"

Dnia 4 czerwca 2014 r. uczniowie klas: III a, II a i II b pod opieką pań: I. Zajko, M. Kochańskiej, B. Skutnik, A. Zub i E. Konopka wybrali się na autokarową wycieczkę szlakiem papieskim. W Augustowie zwiedziliśmy Port Żeglugi, a później wypłynęliśmy w rejs statkiem wycieczkowym do Studzienicznej. Płynąc głównym szlakiem żeglugowym (Netta, j. Necko, j. Białe, Kanał Augustowski) podziwialiśmy piękne widoki. Dla wielu z nas był to pierwszy rejs statkiem. W Studzienicznej zwiedziliśmy zabytkowy kompleks sakralny, składający się z drewnianego kościółka i kapliczki, wewnątrz której mieści się cudowny obraz Matki Bożej Studzienicznej, ukoronowany w1995 r. koronami papieskimi. Obok znajduje się studzienka, z której woda leczy choroby oczu. Przy pomniku Papieża Jana Pawła II zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Pomnik ten upamiętnia ostatnią wizytę w 1999 r., w miejscu gdzie Papież zszedł ze statku i powiedział :,,Byłem tu wiele razy, ale jako Papież po raz pierwszy i chyba ostatni”. Potem zjedliśmy smaczny obiad w barze ,,Zatoka” oraz lody i wyruszyliśmy w dalszą podróż do Wigier. Tam zwiedziliśmy z przewodnikiem Klasztor Kamedułów, komnaty papieskie i krypty w kościele. Podziwialiśmy piękne widoki z wieży zegarowej. Po zakupie pamiątek udaliśmy się w powrotną drogę do domu. Przed szkołą czekali na nas stęsknieni rodzice.
A nam zostały niezapomniane wspomnienia i zdjęcia z wycieczki. Zapraszamy do ich obejrzenia.
Galeria1
Galeria2

Autor: Admin :: 16:55 08.06.2014r.